مقالات شطرنج

آموزش مقدماتی و حرفه ای بازی مهیج شطرنج برای کودکان

بی شک بازی شطرنج یکی از جذاب ترین و مهیج ترین بازی های ساخته شده بشر تا امروز می باشد. این بازی مهیج که از قدیم الایام در سراسر جهان انجام می شده توانسته در طول این سال ها مخاطبان بسیار زیادی را به خود جذب کند. مخاطبان این بازی مهیج، چه کودک چه نوجوان و بزرگسال، همیشه در پی ارتقا دانش و مهارت های خود در بازی بوده اند و سعی میکنند تا با فراگیری این آموزش ها گامی مهم در رسیدن به آرزوهای خود و کسب عناوین برتر در مسابقات شطرنج بردارند. در مطلب امروز درباره آموزش مقدماتی شطرنج برای کودکان و همینطور آموزش حرفه ای شطرنج برای کودکان می پردازیم و از فواید یادگیری شطرنج برای کودکان صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش شطرنج در سنین کودکی

آموزش و ارتقا دانش در شطرنج پایان ناپذیر استطرفداران همیشگی این بازی از هیچ سعی و تلاشی برای حرفه ای تر شدن دریغ نمی کنندبی شک استراتژی دقیق و تمرکز روی هر مهره می تواند یک بازی دلچسب را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد.

هر انسانی با پشتکار، تلاش و آموزش مناسب می تواند به آرزوهای خود دست یابداگر این آموزش از کودکی آغاز شود، نتیجه کار در فرد چندین برابر افزایش خواهد یافتآموزش شطرنج یکی از اصولی است که اگر در کودکی به افراد آموزش داده شود، می تواند تمرکز، قدرت تصمیم گیری و اعتماد به نفس را در فرد تقویت کنداین آموزش در سطوح مختلف انجام می شود.

شما میتوانید برای ثبت نام و استفاده رایگان از ترم 1 ما کلیک کنید .

آموزش مقدماتی شطرنج برای کودکان

اولین سطح در آموزش شطرنج، سطح مقدماتی استدر آموزش مقدماتی شطرنج برای کودکان، افراد شناخت هر مهره، نحوه حرکات مهره ها، استراتژی های اولیه، روند بازی و تمامی نکات لازم برای شروع یک بازی جذاب را آموزش خواهند دید.

کودکی که به شطرنج علاقه داشته باشد با فراگیری این آموزش ها می تواند به یکی از حرفه ای ترین بازیکنان در بازی مهیج شطرنج تبدیل شودحرفه ای شدن در شطرنج علاوه بر علاقه و پشتکار، نیاز به آموزش مناسب و دقیق داردآموزش اصولی شطرنج می تواند خلاقیت و قدرت تصمیم گیری را در افراد به خصوص در کودکان تقویت کند.

آموزش مقدماتی شطرنج کودکان، اصول خاص خود را دارددر این آموزش، کودک یاد می گیرد چگونه می تواند بر حریف غلبه کند و روی حرکات دقیق و حساب شده خود تمرکز داشته باشد.

آموزش کامل بازی شطرنج (کاملا رایگان، 100% تضمینی)

 

آموزش حرفه ای شطرنج برای کودکان

در بازی شطرنج قبل از هر حرکت باید سوال هایی را با خود مرور کنیمآیا مهره های من مورد حمله نیستند؟ اگر مهره ای را حرکت دهم باز هم میتوانم به خوبی از شاه محافظت کنم؟ حرکت من باعث نمیشود مهره های خودم مانع حرکت های بعدی من شود؟ و چندین سوال مهم دیگر که کودک می تواند با یادگیری اصول اولیه شطرنج همه این سوالات را با خود مرور کند و بازی جذابی را برای خود رقم بزند.

یادگرفتن اصول حرفه ای شطرنج، شناخت دقیق هر مهره، نحوه حرکات و استراتژی ها، نحوه کار با ساعت شطرنج و هزاران آموزش مفید و اصولی بازی مهیج شطرنج می تواند علاقه افراد را به این بازی چندین برابر کندکودکان علاقه مند با یادگیری اصول بازی مهیج شطرنج می توانند از آن در زندگی خود استفاده کنند و مهارت های گروهی خود را تقویت بخشند.

آموزش مقدماتی و حرفه ای بازی مهیج شطرنج برای کودکان

 

سن مناسب برای شروع یادگیری شطرنج

مناسب ترین سن برای آموزش شطرنج به کودکان از 4 سالگی بوده و می تواند پیشرفت بزرگی را در سنین نوجوانی برای کودک دلبندتان به ارمغان آوردکودک با شکست های خود، عامل پیشرفت خود را پیدا می کندرفته رفته به یادگیری خود می افزاید و زمانی که بر حریف خود غلبه کرد، سعی دارد با بازیکنان قوی تر مسابقه دهد، تا مهارت های خود را محک بزند.

نقش تکنولوژی در رشد و آینده کودکان

به یاد داشته باشید که امروزه با انتشار گسترده بازی های کامپیوتری و انواع دستگاه های پیشرفته بازی، تاثیرات مخرب بر ذهن و افکار کودک غلبه خواهد کرد و وابستگی شدیدی را به دنبال دارداگر می خواهید کودک خود را از انواع بازی های کامپیوتری و مخرب ذهن نجات دهید، بازی های فکری را به کودکان آموزش دهیدیکی از مهیج ترین و مفید ترین این بازی ها، شطرنج استبا آموزش شطرنج به کودک خود، افزایش قدرت تفکر و تصمیم گیری را در او افزایش دهید و راه مقابله با مسائل مهم زندگی را به او آموزش دهید.

معتبرترین باشگاه آموزش شطرنج در ایران

باشگاه شطرنج ایران با آموزش های مقدماتی و حرفه ای خود به کودک عزیزتان سعی دارد تا فرد را از سنین پایین برای ساختن یک بازیکن حرفه ای در شطرنج آماده کند و پیروزی های متعدد را برای او به ارمغان آوردبرای شرکت در دوره مقدماتی و دوره های حرفه ای بازی مهیج شطرنج به کودک باهوش خود، کافی است به سایت باشگاه شطرنج ایران مراجعه فرمائید.

نتیجه گیری

همانطور که مطالب گفته شده ذکر کردیم، شطرنج یکی از مفیدترین آموزش هایی است که خانواده ها می توانند برای فرزندانشان در نظر بگیرند، چرا که علاوه بر تامین نیاز کودک به تفریح و ورزش، از مابقی فواید شطرنج بر سایر ابعاد رشد و پرورش فرزندشان نیز بهرمند می شوندکودکان در آموزش مقدماتی شطرنج برای کودکان، با اصول اولیه شطرنج آشنا شده و بازی را بصورت ساده و ابتدایی می آموزند و در صورت علاقه و استعداد در این زمینه، وارد مراحل پیشرفته و حرفه ای شده و پس از طی دوره های آموزشی لازم می توانند همانند یک شطرنج باز حرفه ای بازی کرده و با دوستان و حریفان خود به رقابت بپردازند.

مناسب ترین سن برای شروع آموزش و یادگیری شطرنج از 4 سالگی بوده و کودک در این سن آمادگی دریافت آموزش های لازم را برای یادگیری شطرنج دارددر جامعه امروزی با پیشرفت تکنولوژی و بازی های دیجیتال و کامپیوتری، آثار مخربی نیز بر روحیه کودکان و همچنین شخصیت و سلامت جسمی و روحی آنان داشته است که خانواده ها می توانند با جایگزینی شطرنج در برنامه های فرزندشان، جلوی این آسیب ها را بگیرند و آینده ای روشن را به همراه کیفیت سلامت جسم و روح برای آنها به ارمغان بیاورند.

——————————————————————-

لینک های مفید و ضروری شما در این مقاله : 

  فیلم آموزش شطرنج رایگان برای کودکان

 بهترین کلاس آموزش شطرنج کودکان و نوجوانان در مشهد در سال 1400

——————————————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا