مقالات شطرنج

جدیدترین ویدئوهای آموزش حرفه ای شطرنج در آپارات

شطرنج بازی کردن را هر کسی می تواند امتحان کند اما برای یک شطرنج باز حرفه ای شدن تلاش زیادی لازم است. در این مقاله نکاتی برای ارتقاء مهارتتان آورده شده است.

نکاتی که به شما کمک می کند مهارت هایتان بالار برود و حرفه ای تر شطرنج را بازی کنید

1-شیوه ی بازی کردن را یاد بگیرید

اگر قواعد بازی را نمیشناسید یا نحوه ی حرکت دادن مهره های شطرنج را نمیدانید، شما نمیتوانید یک شطرنج باز حرفه ای باشید.

2-به یک آموزشگاه محلی شطرنج بروید

به یک باشگاه محلی شطرنج بروید، در آنجا قوانین را یاد بگیرید، تمرین کنید و سعی کنید با کسانی که بازی ضعیف تری نسبت به شما دارند بازی نکنید. اجتماعی باشید و با شطرنج احساس راحتی کنید.

3-ارزش هر مهره را بدانید

وزیر برابر با ۹ پیاده، قلعه برابر با ۵ پیاده، فیل برابر با ۳ پیاده و اسب نیز برابر با ۳ پیاده است. اینها تنها یک راهنما هستند نه یک استراتژی برای برنده شدن. مواظب مهره های شطرنجتان باشید و با زکاوت آنها را حرکت دهید. این یک مزیت نیست که یک فیل-با امتیاز 3، یک اسب-با امتیاز 3، یک قلعه-با امتیاز 5- و یک پیاده–با امتیاز 1- را مبادله کنید چون فیل و اسب از قلعه و پیاده قوی تر هستند. این مهره ها با هم مرتبط هستند و در بعضی مواقع یک اسب و فیل میتوانند قوی تر از قلعه عمل کنند.

جدیدترین ویدئوهای آموزش حرفه ای شطرنج در آپارات

4- همیشه اسب و فیل را در بازی گسترش دهید

پیاده ها عموما مهره هایی هستند که زیاد از آنها استفاده میشود و  در بازی زیاد گسترش داده می شوند. حرکت دادن زیاد پیاده ها، اطراف شاه را تضعیف میکند و شما را مجبور به حمله میکند. همچنین حرکت دادن زیاد پیاده ها منجر به ضعیف شدن ساختار مهره پیاده شما در آخر بازی میشود.


برای شرکت در »» دوره های حضوری آموزش شطرنج  «« بر روی لینک کلیک کنید


5-شیوه بازی مخصوص به خودتان را پیدا کنید

برای بازی شطرنج راههای متفاوت زیادی  وجود دارد. برخی بازی آرام موقعیتی را ترجیح میدهند و قبل از شروع هر حمله یک موقعیت قدرتمند ایجاد میکنند.  بعضی دیگر شیوه ی بازی تهاجمی را ترجیح میدهند و سریع حملات را شروع میکنند و مهره هایشان را از دست میدهند. سبک های مختلف را امتحان کنید و ببینید کدامیک رابیشتر ترجیح میدهید.

6-در مسابقات و رقابت ها شرکت کنید

به مسابقات بروید و احساس کنید در این دوره از مسابقات میخواهید به هدفتان برسید و با حریفتان به رقابت بپردازید. امتیاز و رتبه را نادیده بگیرید و فقط به آنجا بروید و بهترین بازیتان را ارائه دهید.  میتوانید خودتان را با اینکار تخمین بزنید.

7-یک حریف برای خودتان انتخاب کنید

کسی را پیدا کنید که از شما حرفه ای تر باشد و با او رقابت کنید. به مسابقاتی بروید که آنها هم میروند. از سبک بازی آنها استفاده کنید و از آن سبک بازی برخلاف خودشان یا دیگران بهره بگیرید. به رقیبتان به عنوان کسی که از شما بهتر است نگاه نکنید و اگر باختید خودتان را سرزنش نکنید. با آنها دوباره و دوباره و دوباره بازی کنید. اینکار را انجام دهید تا سبک بازیشان را یاد بگیرید و با آن مقابله کنید.

8-از آموزش های مجازی استفاده کنید

مزیت آموزش مجازی نسبت به کلاسهای حضوری در این است که استاد کاملا در اختیار شماست و بطور کامل روی نحوه عملکرد شما و یادگیریتان نظارت دارد. آموزش های مجازی این امکان را به شما می دهد که اگر به باشگاه های حضوری شطرنج دسترسی ندارید بتوانید از امکانات آن باشگاه در خانه و محل زندگی خود استفتده کنید.

برای اطلاع از دوره های آموزشی آنلاین باشگاه شطرنج ایران اینجا کلیک کنید.

9-یکی از چند کتاب برتری که در مورد شطرنج نوشته شده است را مطالعه کنید

کتابها خصوصا به زبان لاتین از قوی ترین و بهترین منابعی هستند که شما می توانید به آن تکیه کنید و از رموز پیروزی و قلق ها بازی حرفه ای به خوبی آگاه شوید. توصیه می کنیم این مورد را جدی بگیرید و از دست ندهید.

تعدادی از این کتابها که به زبان لاتین هستند عبارتند از:

شما می توانید کتاب های دیگر آموزش شطرنج را به زبان فارسی از سایت باشگاه شطرنج ایران بصورت رایگان دانلود کنید و روند حرفه ای شدنتان در بازی شطرنج را سرعت ببخشید.


برای تهیه کتاب ها از لینک زیر اقدام کنید:

جهت ««  خرید کتاب ها و وسایل کمک آموزشی  »»  بر روی لینک کلیک کنید


10- از ویدیو های آموزش حرفه ای موجود در آپارات کمک بگیرید

ویدیو های آموزشی از باشگاه شطرنج ایران در آپارات موجود هست که صفر تا صد آموزشها همراه با ریز نکات و فوت و فن ها چه در سطح مبتدی، چه در سطح حرفه ای و پیشرفته در اختیار عموم قرار گرفته که شما میتونید به کمک این آموزشها علاوه بر تمرینات پیوسته و مستمر خودتون، هرچه زودتر به یک شطرنج باز حرفه ای تبدیل بشید.

در این مطلب با روشهایی برای حرفه ای شدن در شطرنج آشنا آشدیم، در هر کاری هیج اهرمی به اندازه ی آموزش و یادگیری به قدرت و مهارت شما کمک نمی کند. حالا از هر طریقی که می توانید این اهرم را به کار بگیرید تا از سکوی پرتاب موفقیت خود استفاده لازم را ببرید. فرقی نمی کند از چه طریقی روی آموزش خود کار می کنید، میخواهد از طریق دوره ها و کلاس های آموزشی در مراکز معتبر باشد و یا از طریق آموزش های غیر حضوری، می خواهد از طریق خود آموزی باشد و یا به کمک یک مربی حرفه ای، از طریق مطاعه کتاب و مقاله باشد یا ویدیوهای آموزشی؛ همه و همه شما را به یک مقصد میرسانند و آن چیزی که مهم است استمرار شما در امر یادگیری است.

جهت مشاهده »» ویدیو های آموزشی باشگاه شطرنج ایران در آپارات  «  بر روی لینک زیر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا