مقالات شطرنج

کلاس شطرنج مقدماتی برای کودکان در مشهد

اگر شما با جستجو از کلاس شطرنج مقدماتی برای کودکان در مشهد به این صفحه راه پیدا کرده اید پس حتما قصد دارید برای فرزند خود از کلاس های شطرنج مشهد استفاده نمایید. ما به شما پیشنهاد می کنیم تا با چند دقیقه گذاشتن زمان و استفاده از مطالب پایین بهترین تصمیم را برای فرزند خود جهت کلاس آموزشی شطرنج در مشهد بگیرید.

کلاس آموزشی شطرنج مقدماتی برای کودکان


از آنجایی که شطرنج یک علم و هنر می باشد که فواید و مزایای بسیاری دارد و به علت زیبایی های این رشته فکری همواره علاقه مندان بسیاری دارد پس باید برای آموزش شطرنج از اصول و قوانین درست آن استفاده کرد در غیر این صورت و در صورتیکه شروع و پایه اولیه آن درست برداشته نشود تا ترم های بالاتر هم می تواند این مشکلات را مشاهده کرد.

باشگاه شطرنج ایران یکی از بهترین باشگاه های شطرنج کشور و با استفاده استاید مجرب و با تجربه اقدام به برگزاری کلاس شطرنج مقدماتی برای کودکان در مشهد کرده است و توانسته به بهترین شکل ممکن استعداد کودکان در اقصی نقاط دنیا را کشف و با روش های اصولی و به روز این استعدادها را شکوفا نماید و قهرمان های بسیاری در مسابقات استانی، کشوری، بین المللی و آسیایی پرورش دهد.
در کلاس شطرنج مقدماتی برای کودکان در مشهد با توجه ابتدا هنرجویان تعیین سطح می شوند و با توجه به سن و سطح بازیکن، آموزش شروع شده و هنرجویان می توانند در کلاس های عمومی و خصوصی به صورت حضوری و آنلاین شرکت نمایند.

برای راحتی بیشتر هنرجویان به چند روش می توان از کلاس شطرنج مقدماتی برای کودکان در مشهد استفاده کرد:

1. خرید کلاس های مجازی و استفاده از فیلم های استاد پیرملکی که به صورت آموزش گام به گام و اصولی شطرنج، مطالب به صورت بسیار جذابی آموزش داده شده است و می توان با دیدن فیلم ها مطالب آن ترم را به خوبی یاد گرفت و سعی شود از آن ها در بازی هایتان استفاده نمایید.


2. شرکت حضوری در کلاس شطرنج مقدماتی برای کودکان در مشهد که با توجه به حضوری بودن کودکان و نوآموزان از حس رقابت و علاقه بیشتری برخوردار می شوند و همچنین می توانند قبل یا بعد از کلاس از سالن تمرین هم به صورت رایگان استفاده نمایند و بتوانند اشکالات خود را متوجه شده و با کمک اساتید باشگاه شطرنج ایران این مشکلات را برطرف نمایند.

3. شرکت در کلاس های آنلاین باشگاه شطرنج ایران که در این کلاس های به خوبی می توان با استاد خود در ارتباط باشند و از آموزش های گام به گام شطرنج و فیلم های کلاس که دراختیارشان قرار می گیرد به خوبی استفاده نمایند.

اما باید به این نکته هم توجه کرد برای آموزش شطرنج و پیشرفت در آن باید به چند نکته توجه داشت:


1. شرکت در کلاس های آموزشی و تمرین آموزش ها
2. حل کتاب و نرم افزارهای متناسب با ترم 
3. بازی شطرنج و شرکت در مسابقات مناسب با سطح و یا استفاده از نرم افزارهای آنلاین شطرنج مانند لیچس

با گرامیداشت روز ملی شطرنج این شنبه، 12 اکتبر، زمان بسیار خوبی برای کنار گذاشتن تخته و ورود به یک بازی شطرنج آنلاین است. کلاس شطرنج مقدماتی برای کودکان در مشهد با مجرب ترین اساتید در باشگاه شطرنج ایران برگزار می گردد. بازی شطرنج حافظه بینایی، دامنه توجه و استدلال فضایی کودکان را بهبود می بخشد. به تشویق نیاز دارید؟ در اینجا پنج دلیل وجود دارد که دانش آموز شما باید این بازی 1500 ساله استراتژی و منطق را انجام دهد.

در مورد بازی شطرنج بیشتر بدانید

همچنین تحقیقات دانشمندان نشان داده شده که کسانیکه در کلاس شطرنج مقدماتی برای کودکان در مشهد شرکت کرده اند و زمان خوبی را برای شطرنج گذاشته اند توانسته اند از مزایای این ورزش فکری به خوبی استفاده نمایند. در زیر به چند تا از مزایای شطرنج و شرکت در کلاس آموزشی شطرنج در مشهد می پردازیم:

  • تمرکز و حافظه را بهبود می بخشد

بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه ممفیس، بازی شطرنج به طور قابل توجهی حافظه بینایی، دامنه توجه و استدلال فضایی کودکان را بهبود می بخشد. شاید به این دلیل است که در شطرنج مانند مدرسه، تمرکز و حافظه با هم هماهنگ هستند.

برای اینکه خوب بازی کنید، باید کاملاً بر هدف خود تمرکز کنید – تسخیر پادشاه حریف. همانطور که دائماً تخته، قطعات آن، حرکات شما و هر حرکت متقابل حریف را تجسم می کنید، قدرت تمرکز شما افزایش می یابد. با افزایش تمرکز، به خاطر سپردن بازی های گذشته و استراتژی های کلاسیک آسان تر می شود. در این فرآیند، هم تمرکز و هم حافظه در نوعی “رقص” تقویت کننده قوی تر می شود.

 

———————————————————————–

برای شرکت در مسابقه به روز شطرنج کلیک کنید

———————————————————————–

  • مهارتهای خواندن و ریاضی را تقویت می کند

با تمرکز بر حل مسئله و حرکت متغیرها، شگفت آور نیست که شطرنج می تواند مهارت های ریاضی دانش آموز را بهبود بخشد. اما مطالعات متعدد نشان می دهد که شطرنج مهارت خواندن را نیز بهبود می بخشد! در مطالعات چند ساله جداگانه ای که کودکان دبستانی در تگزاس، لس آنجلس، نیویورک، پنسیلوانیا و کانادا انجام دادند، محققان دریافتند دانش آموزانی که شطرنج بازی می کردند پیشرفت بیشتری در نمرات خواندن و یا ارزیابی ریاضی نسبت به همسالان غیر شطرنج بازی خود.

یک مطالعه ونزوئلایی حتی نشان داد که بازی شطرنج ضریب هوشی دانش آموزان را افزایش می دهد! چرا شطرنج مهارت خواندن را بهبود می بخشد؟ یکی از محققان، دکتر استوارت مارگیلیس، روانشناس تربیتی، پیشنهاد می کند که این امر به این دلیل است که فرآیندهای شناختی برای هر دو مشابه است – نیاز به رمزگشایی، تفکر، درک و تجزیه و تحلیل دارد.

  • منطق، تفکر انتقادی و خلاقیت را تقویت می کند

شطرنج از متفکر “اگر – پس” طرفداری می کند. “اگر من به اینجا نقل مکان کنم، ممکن است حریف من به اینجا، اینجا یا حتی اینجا برود.” این منطق و تفکر انتقادی در عمل است! اما مطالعات همچنین نشان می دهد که شطرنج خلاقیت را به طور چشمگیری در یک زمینه خاص – اصالت افزایش می دهد.

در یک مطالعه چهار ساله که بر روی دانش آموزان پایه های 7 تا 9 انجام شد، محققان دریافتند که بازی شطرنج بیش از دو فعالیت آموزشی دیگر خلاقیت را تقویت می کند. چرا؟ نظریه پردازان این است که با تشویق دانش آموزان به تصور همه گزینه های جایگزین حرکت، شطرنج ذهن را برای بازی با امکانات تربیت می کند، که سنگ بنای تفکر اصلی است.

کار سخت را تشویق و پاداش می دهد. شطرنج بازخورد فوری ارائه می دهد. تمرکز خود را از دست بدهید، یک قطعه را از دست بدهید. تمرین کنید و استراتژی ها را مطالعه کنید، بازی های بیشتری ببرید. در شطرنج، سرنوشت خود را کنترل می کنید. یا همانطور که جرمی کوست برنده مسابقات شطرنج آکادمی Connections در سال 2010 می گوید: “هرچه بیشتر کار کنید ، شانس شما بیشتر می شود.”

بنابراین، اکنون که مزایای شطرنج را می دانید، باید دانش آموز را به بازی علاقه مند کنید. اگر تمایل دارید در مورد آموزش شطرنج برای کودکانتان اطلاعاتی کسب کنید حتماً مقاله آموزش شطرنج برای کودکان را مطالعه کنید.

چگونه می توانید دانش آموز خود را در بازی علاقه مند کنید؟ 

1. دانش آموز خود را تشویق کنید:

 با دانش آموزان شطرنج صحبت کنید تا بفهمید چرا این بازی را دوست دارند، یا به صحبت های بشنوید تا بدانید چرا قهرمانان شطرنج Connections Academy بازی می کنند!

2. تاریخ غنی بازی را کاوش کنید.

فیل ها، اسب ها، پیاده ها، وزیر ها، پادشاهان و رخ ها! تکامل بازی به همان اندازه جذاب است که نبردهایی که روی صفحه رخ می دهد.

3. پیوستن به باشگاه

یکی از محبوب ترین فعالیت های فوق برنامه باشگاه شطرنج ایران، دانش آموزان را قادر می سازد تا قوانین اساسی و استراتژی های پیشرفته را بیاموزند. بازی آنلاین با همتایان سراسر کشور بصورت شبانه روزی؛ در جلسات ماهانه از متخصصان شطرنج و استادان بزرگ یاد بگیرید ؛ و با دانش آموزان دیگری که علایق خود را به اشتراک می گذارند معاشرت کنید.

دانش آموزان حتی می توانند در تورنمنت آنلاین سالانه ما شرکت کنند تا بتوانند در سفر به بالتیمور برای بازی یک استاد بزرگ شطرنج برنده شوند.

همانطور که دیدیم دلایل و مزیت های شطرنج برای کودکان را با هم مرور کردیم و دیدیم که در این ایام کرونا میتوان از کلاس های آنلاین نیز استفاده کرد. بنابراین شما میتوانید با مراجعه به سایت باشگاه شطرنج ایران و تماشا ترم اول به صورت رایگان میزان علاقه کودک خود را به شطرنج بررسی کنید.

 

————————————————————————————————

——————————————————————-

لینک های مفید و ضروری شما در این مقاله : 

آموزش کامل بازی شطرنج (کاملا رایگان، 100% تضمینی)

  فیلم آموزش شطرنج رایگان برای کودکان

 بهترین کلاس آموزش شطرنج کودکان و نوجوانان در مشهد در سال 1400

——————————————————————-

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا