مقالات شطرنج

بهترین کلاس آموزش شطرنج برای کودکان در مشهد

در این مطلب می خواهیم بهترین کلاس آموزش شطرنج برای کودکان در مشهد را بشناسیم. یادگیری شطرنج همواره برای همه انسان ها در همه رده های سنی مفید و کارآمد خواهد بود، اما یادگیری شطرنج برای کودکان در سنین پایین یعنی طلایی ترین دوره برای آموزش شطرنج، بسیار مناسب تر خواهد بود. کودک با یاد گرفتن بازی شطرنج، علاوه بر اینکه حافظه اش تقویت می شود و به بالا رفتن ضریب هوشی کمک شایانی می کند، به تدریج اخلاق برنامه ریز و حسابگر بودن نیز در او پرورش می یابد. در نتیجه هنگام تحصیل باعث می شود که بتواند راحت تر آنها را پذیرفته و موفقیت های بیشتری را کسب کند و هنگام جوانی نیز بتواند کسب و کارش را مدیریت کرده و پرورش دهد.

تا اینجا به فواید یادگیری و آموزش بازی شطرنج برای کودکان در سنین پایین پی بردیم. در ادامه می خواهیم بهترین آموزشگاه شطرنجی که در مشهد وجود دارد می پردازیم، با ویژگی ها یک آموزشگاه خوب و استاندارد آشنا شده و معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

 

ویژگی های یک کلاس و آموزشگاه شطرنج خوب برای کودکان

برای بچه ها خصوصا در سنین خردسالی خیلی مهم است که محیط آموزشی شان به چه شکل باشد. هم به لحاظ زیبایی های بصری و هم از نظر جو حاکم بر محیط باید مطابق با سن کودک باشد تا به روحیات و اعتماد بنفس او نیز لطمه ای وارد نشود.

از جمله ویژگی هایی که برای ظاهر یک باشگاه شطرنج خوب و همینطور بهترین کلاس آموزش شطرنج برای کودکان می توان نام برد، استفاده از رنگ ها و طراحی های مناسب، خلاقانه و شاد است که کودک بتواند با آن ارتباط برقرار کند، برایش جذاب باشد و آن را دوست داشته باشد؛ چرا که هنگام کلاس، او قرار است از مادر خود جدا شود و مستقلا به ارتباط با دیگران بپردازد پس باید بتواند اعتماد بنفس خود را حفظ و تعامل ایجاد کند. در کنار این فضای پویا و جذاب، وجود یک مربی با حوصله، شاد و مهربان از مهمترین فاکتورهای سنجش یک محیط آموزشی ایده آل است.

مربی باید بتواند با سوالات پر تکرار کودک کنار بیاید و بدون تذکر، عصبانیت، در کمال خونسردی جواب کودک را با مهربانی بدهد تا کودک بابت پرسش خود احساس شرمندگی و ناتوانی نکند. اخلاق یک مربی حتی در سرعت پیشرفت کودک هم تاثیر مستقیم دارد. مثلا کودکی که مرتب بابت حرکت های مثبت خود مورد تشویق مربی اش قرار می گیرد، اشتیاق دو چندانی برای یادگیری پیدا می کند زیرا این تشویق برای او شیرین است و دوست دارد برای اینکه باز هم این تایید و تشویق را بدست بیاورد، نهایت توجه و تمرکزش را به کار میگیرد تا بتواند کارهایش را به بهترین نحو انجام دهد؛ که نتیجه ای این اشتیاق مساوی است با پسشرفت و ترقی کودک در کلاس.

بهترین باشگاه شطرنج مشهد برای آموزش کودکان

اگر برای فرزندتان به دنبال یک باشگاه خوب و معتبر برای یادگیری شطرنج هستید، ما به شما باشگاه شطرنج ایران را معرفی می کنیم. دلیل آن هم این است که ویژگی های یک محیط آموزشی خوب برای کودکان را دارد و اضافه بر آن، مهارت تجربه اساتید آنها نیز مثال زدنی است. مدیر باشگاه خود یک شطرنج باز قدر است، حساسیت زیادی برای انتخاب مربیانش به خرج می دهد و به روحیه هنرجویانش اهمیت می دهد و تلاش خود را برای اینکه بهترین کلاس آموزش شطرنج برای کودکان در مشهد باشد را کرده است.

دوره های گوناگونی برای تمامی سنین دارد که بیشترین تمرکزش روی آموزش کودکان است، خصوصا کودکان زیر 7 سال، چرا که می داند این یک سرمایه گذاری بزرگ برای کشور است و به گسترش نخبه پروری منجر می شود. از سراسر ایران هنرجوی این باشگاه هستند چرا که علاوه بر دوره های حضوری، کلاس های آنلاین و مجازی هم برگزار می کند.

 

این مقالات را از دست ندهید : چرا باید بازی شطرنج را آنلاین آموزش ببینیم؟

 

کلاس های مجازی باعث می شوند که اگر شما به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارید، همچنان بتوانید کودکتان را از جای جای کشور در کلاس شرکت دهید و چنانچه فرزندتان، استعداد کشف نشده ای باشد، بخاطر موقعیت مالی و جغرافیایی از کشف و پرورش استعدادش محروم نماند.

کلاس آموزش شطرنج برای کودکان در باشگاه شطرنج ایران

کلاس های آنلاین آموزش شطرنج هم برای کودکان سخت نمی باشد زیرا در بستر نرم افزار اسکایپ یا اسکای روم شکل می گیرد و کودک می تواند بطور مستقیم با مربی خود در ارتباط باشد. همینطور اگر در طی کلاس سوالی برایش پیش بیاید به راحتی بتواند از مربی خود بپرسد و مشکلش را همان جا با راهنمایی های استاد حل کند.

 

آموزش آنلاین و مجازی بازی شطرنج برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان

 

باشگاه شطرنج ایران همچنین بطور منظم، مسابقات هفتگی آنلاین و حضوری نیز برگزار می کند تا هنرجویانش را برای رقابت در فضاهای جدی و سخت تر آماده کند همچنین هنرجو همیشه به دنبال پیدا کردن راه هایی برای پیروزی در این مسابقات کوچک باشد که خود منجر به افزایش سرعت پیشرفت کودک شده و اینکه وقتی تجربه فرد در فضاهای رقابتی بالا برود، امکان بدست آوردن استراتژی های متعدد برایش فراهم می شود.

در مجموع این رقابت های منظم باعث می شود که مفاهیم درسی آموزش داده شده نیز در ذهن ماندگاری بیشتری بیابند تا تلاش های مربی و هزینه های خانواده مفید واقع شوند. همچنین کمک می کند تا تلاش های کودک نیز به هدر نرفته و اعتماد به نفسش نیز حفظ یا حتی بالا هم برود.

نتیجه گیری

در مطلب امروز با اهمیت و ویژگی های یک محیط آموزشی خوب و مهمتر از همه با بهترین کلاس آموزش شطرنج برای کودکان در مشهد آشنا شدیم و دانستیم که اگر محیط آموزشی و اساتید مرتبط، پویا، شاد و صمیمی باشند به تعاملات اجتماعی کودک چه کمک بزرگی کرده و همچنین مسیر پیشرفت و موفقیت او را سرعت می بخشد.

در ادامه به معرفی بهترین باشگاه شطرنج مشهد برای آموزش به کودکان پرداختیم که آن هم جایی نیست جز باشگاه شطرنج ایران که علاوه بر تجربه بالا و سابقه درخشان، تمامی ویژگی های یک محیط آموزشی امن برای کودکان را دارد و بیشترین تمرکز خود را روی آموزش به کودکان قرار داده است. همینطور این مدرسه شطرنج شرایط را برای سایر کودکان از سراسر ایران با برگزاری کلاس های مجازی و آنلاین فراهم آورده است تا بتواند نقش مهمی را در کشف استعداد و پرورش کودکان کشور برای ساختن آینده ای درخشان ایفا کند.

 

——————————————————————-

لینک های مفید و ضروری شما در این مقاله : 

آموزش کامل بازی شطرنج (کاملا رایگان، 100% تضمینی)

  فیلم آموزش شطرنج رایگان برای کودکان

 بهترین کلاس آموزش شطرنج کودکان و نوجوانان در مشهد در سال 1400

——————————————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا