مقالات شطرنج

5 نکته ساده برای بهبود شطرنج

بسیاری از بازیکنان شطرنج در بهبود شطرنج مشکل دارند. حتی زمانی که آنها منابع و انگیزه لازم برای کار در بازی را دارند، پیشرفت بسیار آهسته انجام می دهند و نمی توانند به اهداف خود برسند.برای یادگیری شطرنج و رموز شطرنج شما می توانید از کلاس های آنلاین و مجازی باشگاه شطرنج ایران استفاده نمایید.برای شرکت در دوره ها کلیک نمایید.

 

 

——————————————

جهت مشاهده جدیدترین مطالب آموزشی شطرنج کلیک کنید

——————————————

در این مقاله ما پنج نکته بسیار مهم را ارائه می دهیم که با رعایت این نکات می توانید سطح  آموزش شطرنج خود را به سطح بعدی ببرید.

 

 

1. ردیابی را از بین ببر


مهم نیست که چه نوع آموزشی را انتخاب می کنید، از بین بردن حواس پرتی، اولین گام برای رسیدن به اهداف شما است. اگر نمیتوانید 100٪ به مواد مورد مطالعه خود توجه داشته باشید، نمیتوانید پیشرفت کافی داشته باشید.

 

مهم نیست که آیا شما شطرنج را به صورت جداگانه با استفاده از کتاب ها، دی وی دی ها، دوره های آموزشی جامع خود و یا درس های خصوصی از خود قهرمان جهان مطالعه می کنید. اگر میخواهید بازی خود را بهبود ببخشید و در مورد آن جدی هستید که هنگام شطرنج کار دیگری نکنید، هنگام کار در شطرنج کار چندانی نیست. فراموش کردن همه این افراد که به غیر از شما صحبت می کنند. اگر تلویزیون تماشا کنید، با دوستان خود صحبت میکنید، شام میخورید و سعی به یادگیری شطرنج را در همان زمان اختصاص دهید، خیلی زیاد یاد نخواهید گرفت. اگر واقعا میخواهید بازی خود را بهبود ببخشید، پیشنهاد میکنم تلفن ها، تلویزیون ها، اطلاعیه های کامپیوتری را خاموش کنید و مکان هایی را پیدا کنید که در طول تمرینات، شما نگران نباشید.

 

سپس شما می توانید یک تایمر را برای یک ساعت تنظیم کنید یا اینکه مدت زمانی که شما احساس راحتی می کنید و وقت آن را به طور کامل به کار بر روی شطرنج خود اختصاص دهید.

 

خودتان را فریب ندهید که فکر می کنید که در شطرنج کار می کنید، در حالی که مشغول فعالیت های دیگر هستید. با آن روش عملی نیست.

 

 

2. هر موقعیت شطرنج خود را ارزیابی کنید


هنگامی که در طول درس های خود با یک موقعیت شطرنج روبرو می شوید، باید همیشه آن را ارزیابی و تجزیه و تحلیل کنید. مهم نیست که آیا موقعیت از دایره المعارف شطرنج، دوره آموزشی ما و یا مربی سطح قهرمانی جهان شما آمده است. این موضوع حتی مهم نیست اگر موقعیت حاوی نکات دقیق در کنار آن قرار گرفته باشد.


شما همیشه باید متوقف کنید و به طور انتقادی درباره موقعیت نگاه کنید، آنچه را که در صفحه شطرنج اتفاق می افتد، ارزیابی کنید و نتیجه گیری خود را در مورد اینکه چه کاری از دست شما بر می آید، انجام دهید. سپس و تنها پس از آن شما می توانید با خواندن حاشیه نویسی و مقایسه آن با تجزیه و تحلیل خود را ادامه دهید. اگر به سادگی “بی نظیر” برنده شوید بدون اینکه این بیانیه را زیر سوال ببرید، شما نمیتوانید بازی خود را بسیار بهبود دهید.


از سوی دیگر، ارزیابی تمام موقعیت هایی که با آن مواجه هستید، بسیار به بازی شما کمک خواهد کرد.

 

 

3. یک صفحه شطرنج تجزیه و تحلیل مفید داشته باشید


به عنوان ادامه از نکته قبلی در مورد اهمیت تجزیه و تحلیل تمام موقعیت شطرنج توسط خودتان، همیشه باید یک صفحه شطرنج مفید داشته باشید.

گاهی اوقات بسیار سخت است که همه چیز را به تصویر بکشید و ممکن است بخواهید برخی از خط ها را با شل کردن مهره های شطرنج در اطراف خود بررسی کنید. صفحه شطرنج بسیار مفید و ضروری است اگر شما در مورد شطرنج خود جدی هستید.


این ما را به یک نکته بسیار مهم دیگری هدایت می کند. اگر شما در حال مطالعه مواردی از کتاب هستید، باید آنها را در یک صفحه شطرنج قرار دهید. اگر نمیتوانید از صفحه شطرنج واقعی استفاده کنید، می توانید یک صفحه کامپیوتر را به عنوان یک جایگزین عادلانه استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که موتور تجزیه و تحلیل شده است و با مطالعه شما تعامل ندارد.

 

 

4. یادداشت های کوتاه را بخوانید


این یک تمرین خوب برای داشتن یک نوت بوک شطرنج اختصاص داده شده است. در این نوت بوک شما می توانید آموزش های خود را برنامه ریزی کنید، پیشرفت را ثبت کنید، اهداف تعیین شده، و مهمتر از همه مهم ترین چیزهایی که آموخته اید را بنویسید.

 

 

5. فرصت های کوتاه را انجام دهید


همانطور که احتمالا قبلا می دانید مهم است که به طور مداوم روی شطرنج خود کار کنید. داشتن 5 جلسه تمرین کوتاه 45 دقیقه ای، بسیار بهتر از داشتن یک جلسه 5 ساعته است. همین امر به جلسات آموزش فردی نیز می انجامد.

 

برای افزایش بهره وری شما، در طول جلسات تمرینی شما قابل قبول است. به عنوان مثال، اگر یک تمرین 60 دقیقه ای دارید، باید یک دقیقه 3-5 دقیقه در وسط (بعد از 30 دقیقه) در نظر بگیرید. این 3-5 دقیقه برای استراحت مغز شما کافی است و به شما این امکان را می دهد تا خستگی را کاهش دهید و اطلاعات را بسیار موثرتر جذب کنید.

 

 

 

تمامی مطالب فوق متعلق به باشگاه شطرنج ایران می باشد. کپی مطالب با حفظ منبع بلا مانع می باشد.

خانه و مدرسه تخصصی شطرنج در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا