بهترین مدارس و کلاس شطرنج در ایران

شطرنج معروف ترین بازی فکری دونفره هست که بازیکنان از سن حدود ۴ سال به بالا توانایی آموزش شطرنج را دارند و محدودیت سنی ندارد و در هر رده سنی می توانند با هم به رقابت بپردازند. یکی دیگر از مزیت های بازی شطرنج طریقه آموزش و یادگیری شطرنج است که می تواند به دو صورت حضوری و آنلاین انجام شود. در این مطلب قصد داریم بهترین مدارس و کلاس شطرنج در ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم. در این مطلب لیست کاملی از بهترین کلاس شطرنج تهران و دیگر شهرستان ها را ارائه کرده ایم.

بهترین کلاس شطرنج

مدارس شطرنج و باشگاه های معتبر شطرنج در سراسر کشور سعی کرده اند با آموزش اصولی و هدفمند به آموزش علاقه مندان در تمامی سنین بپردازند. در چند سال گذشته شطرنج در ایران پیشرفت چشمگیری داشته است و بازیکنان ایرانی توانسته اند در سنین و رده های مختلف در سطح مسابقات جهانی، آسیایی و بین المللی پیشرفت بسیار خوبی داشته باشند و مقام های متعدد با ارزشی را بدست بیاورند.

مزایای شطرنج

شطرنج یک بازی فوق‌العاده و جذاب است! شطرنج مزایای بسیاری دارد که میتوانیم به صورت مختصر به چند موارد زیر اشاره کنیم :

  • افزایش دقت و تمرکز
  • افزایش اعتماد به نفس
  • قدرت برنامه ریزی
  • قدرت تصمیم گیری
  • افزایش خلاقیت
  • جلوگیری از آلزایمر
  • پیشرفت تحصیلی

همچنین، شطرنج می‌تواند به تقویت استرس و افزایش خلاقیت کمک کند و بیشتر یک بازی ذهنی سرگرم‌کننده است. اگر از بازی کردن شطرنج لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم همچنان ادامه دهید و از مزایای فراوان آن بهره‌مند شوید!

لیست بهترین مدارس و کلاس شطرنج در ایران
بهترین مدارس و کلاس شطرنج در ایران

بهترین کلاس های شطرنج در ایران (مدرسه شطرنج)

برای پیدا کردن بهترین مدارس و کلاس شطرنج در ایران به صورت آنلاین یا حضوری شما باید به چند نکته مهم دقت نمایید:

  1. سابقه فعالیت باشگاه شطرنج و اساتید استفاده شده در باشگاه شطرنج
  2. میزان موفقیت هنرجویان در سال های گذشته
  3. داشتن امکانات مناسب برای آموزش حضوری و آنلاین
  4. برگزاری کلاس ها در سطوح مختلف برای تمامی سنین
  5. نظر هنرجویان درباره باشگاه شطرنج

باشگاه شطرنج ایران مشهد که یکی از باشگاه های برتر کشوری در زمینه استعدادیابی و پرورش هنرجویان شطرنج در تمامی شهرها و حتی کشورهای مختلف توانسته با پایبند بودن به یکسری قوانین آموزشی و استفاده از بهترین اساتید کشوری شرایط خوبی را برای علاقه مندان بوجود بیاورد. باشگاه شطرنج ایران با سابقه ۱۷ ساله یکی از مدارس فعال در حوزه آموزش شطرنج حضوری و آنلاین می باشد.

از موفقیت های باشگاه شطرنج ایران در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ می توان به رده سنی زیر ۸ سال دختران کشور اشاره کرد که سه هنرجو این مدرسه شطرنج در تیم ملی حضور یافتند که دو نفر از آنها به صورت حضوری و یک نفر به صورت
آنلاین در کلاس شطرنج این باشگاه شرکت میکردند.

سلما همتیان قهرمان کشور و قهرمان آسیا در رده زیر ۸ سال در ۱۴۰۱ و اسما حسن پور قهرمان کشور در سال ۱۴۰۲ به صورت حضوری در کلاس شطرنج ایران شرکت داشتند و بیسان بیگی از شهر تهران نفر سوم رپید کشور و عضو تیم ملی در سال ۱۴۰۱ به صورت آنلاین در کلاس شطرنج این باشگاه شرکت داشته است.

در این مطلب، ما سعی کرده ایم لیستی از بهترین مدارس و کلاس شطرنج در ایران ( بهترین باشگاه ها و کلاس های شطرنج و مدارس معتبر در سطح کشور ) را برای شما آماده کنیم تا راحت تر بتوانید باشگاه شطرنج مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.

لیست بهترین مدارس و کلاس شطرنج در ایران

اگر به دنبال یادگیری شطرنج هستید و قصد ثبت نام در باشگاه معتبر شطرنج با اساتید خوب را دارید، لیست کاملی از بهترین مدارس و کلاس شطرنج در ایران را همراه با آدرس و شماره تماس آنها برای شما معرفی می کنیم که بتوانید به راحتی کلاس شطرنج خود را انتخاب کنید.

لیست آدرس بهترین مدارس و کلاس شطرنج در تهران

اگر در تهران زندگی می کنید و به دنبال بهترین کلاس شطرنج در تهران هستید، باید به آدرس مدرسه شطرنج و همچنین سابقه آن توجه فرمایید. زیرا با توجه به ترافیک و شلوغی شهرها یکی از ملاک های مهم، نزدیک بودن آدرس منزل و مدرسه شطرنج در تهران هست تا در زمان خود صرفه جویی کنید. هر چند از سال ۹۸ که کرونا و بیماریهای تنفسی در ایران و جهان شیوع پیدا کرد استقبال زیادی از آموزش آنلاین شطرنج در کشور شد و کلاس شطرنج در تهران و شهرهای دیگر به صورت آنلاین کار خود را ادمه دادند از مزیت های کلاس آنلاین شطرنج می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • صرفه جویی در زمان
  • در دسترس بودن
  • قابلیت ضبط فیلم آموزش شطرنج و مرور دوباره درس

شما عزیزان می توانید لیست کاملی از بهترین کلاس شطرنج در تهران را در جدول زیر مشاهده کنید.

لیست بهترین کلاس شطرنج در شیراز

در لیست زیر سعی کرده ایم تمامی کلاس های شطرنج در شیراز را برای شما جمع آوری کنیم تا به راحتی بهترین کلاس شطرنج در شیراز به راحتی با توجه به نزدیک بوده به محل خود انتخاب کنید.

لیست بهترین مدارس و کلاس شطرنج در اصفهان

لیست کاملی از کلاس شطرنج در اصفهان را برای کسانی که در شهر اصفهان و یا نزدیک به آن زندگی می کنند و نمیدانند چه کلاس شطرنج نزدیک به محل سکونت خود وجود دارد تهیه کرده ایم. امیدواریم لیست بهترین کلاس شطرنج در اصفهان، برای شما عزیزان مفید باشد:

در سایت باشگاه شطرنج ایران سعی بر این داریم تا لیست بهترین مدارس و کلاس شطرنج در ایران را به صورت کامل برای تمامی دوستداران شطرنج جمع آوری کنیم. امیدواریم توانسته باشیم نظر همگان را جلب کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا