اخبار شطرنج

شطرنج سه نفره هم اختراع شد!!

پس از سالها تلاش برای ایجاد قوانین شطرنج سه نفره بالاخره این قوانین ایجاد شد و هم اکنون سه نفر میتوانند با هم شطرنج بازی کنند ..!!!

 

این شطرنج به صورتی است که هر نفر میتواند به طور هم زمان با دو نفر دیگر رقابت کند یا با چینش خاص مهره هایش از مهره های  رقیب به نفع خودش و یا علیه مهره های دیگری استفاده کنند. طراحی این گونه شطرنج ها خیلی دشوار است؛ چون زمانی که دو نفر با هم علیه یک نفر متحد می شوند مقاومت در برابر آنها بسیار سخت می شود.  برخی اوقات برای حل این مشکل از قانونی استفاده می کنند که اولین کسی که کیش و مات کند برنده ی میدان است. راه حل های دیگری هم استفاده شده است و برخی اوقات از مهره های جدید نیز استفاده می شود. 

 

شطرنج سه‌نفره که احتمالا به همین نام مرسوم خواهد شد اکنون در فروشگاه اینترنتی آمازون به قیمت 43 دلار به فروش گذاشته شده است که شامل صفحه دایره‌ای شکل و مهره‌های هر سه طرف است.

به نظر می‌رسد اگر این شطرنج چند سال زودتر عرضه می شد، شاید ترکیب تیم دو نفره و تبانی دو استاد بزرگ شطرنج یعنی گری کاسپاروف و بابی فیشر می‌توانست ابر رایانه شرکت آی.بی.ام را شکست دهد.

مزیت برجسته دیگر این شطرنج از نظر من رنگ مهره‌های آن است که شاید به دعوای چندین ساله خواهر و برادرها در انتخاب رنگ مهره‌ها پایان دهد!

این بازی یکی از بازیهای جدید و جذاب است، بجای یک بازی شطرنج دو نفره از یک بازی سه نفره لذت ببرید. با این شطرنج دایر‌وی هم زمان با سه نفر شطرنج بازی کرده و توانایی مغز خود را به چالش بکشید. بدون به هم خوردن هیچ یک از قوانین شطرنج ، استراتژی ها یا جذابیت بازی ، روی صفحه متفاوت و پیشرفته ای که برای بازی سه نفری توسعه داده شده است، یک بازی جالب انجام دهید. تنها تغییر موجود از صفحه شطرنج معمولی به این شطرنج، یکی رعایت کردن نوبت و دیگری در نظر گرفتن مرزهای بازیکن دیگر است که یکی از قوانین ساده و ضروری بازی است. پیچیدگی های این بازی سه نفره نامحدود است. ممکن است مهره ای از مهره های شما توسط بازیکن دیگری مورد تهدید قرار گیرد زیرا موقعیت مکانی شما برای وی مفید است. اما شما تا کجا می توانید ادامه دهید؟این سناریو ممکن است در طول بازی مدام تکرار شود و موقعیتهایی برای بازیکنان ایجاد شود که با شک و با اطمینان مهره هایشان را حرکت دهند

 

با این شطرنج سه‌نفره، شانس کیش‌مات شدن خود را دو برابر کنید!!!!!!

فارنت: اگر در خانواده‌ای پرجمعیت بزرگ شده‌اید از همان بدو کودکی به این فلسفه رسیده‌اید که بازی‌های که بیش از دو نفر به طور همزمان در آن در حال بازی کردن هستند آرامش خاطر بیشتری را به ارمغان خواهد آورد.

حالا اگرچه قبلا طرح‌های دیگری برای شطرنج سه‌نفره ابداع و عرضه شده بود اما به نظر به کارآئی و خلاقیت طرح این شطرنج سه‌نفره نخواهد رسید.

اگر چه شطرنج حتی در ردیف 10 بازی مورد علاقه من هم جای نمی‌گیرد چون اصولا کمتر تا پایان یک بازی پیش رفته‌ام اما به نظر سه‌نفره بازی کردن امید بیشتری به من برای یک بازی جذاب‌تر خواهد داد. اگر کمی به طرح دایروی این شطرنج سه‌نفره دقت کنید خود نیز به این نکته پی خواهید برد که بازیکنان به دلیل قرارگیری در کنار هم با چالش‌های رقابتی!! روبرو خواهند بود اما خالق این طرح به همین دلیل دست بکار شده و قوانین خاصی را در این خصوص به قوانین مرسوم شطرنج افزوده است.

به طور مثال شما بر روی صفحه این شطرنج شاهد خطوطی هستید که تا مرکز دایره پیش آمده و بازگشته‌اند و این دقیقا همان مسیری است که بازیکنان حق تردد و احتمالا بازگشت به خانه خود را دارند تا از حرکت‌های انتحاری علیه همسایگان در اولین حرکت جلوگیری لازم بعمل آید. در اولین حرکت هر مهره شما حق تردد به حریم همسایگان خود را ندارید و در واقع ظاهرا جنگ اصلی از حرکت دوم آغاز می‌شود.

 

 

برای تماشای فیلم بازی شطرنج سه نفره و ویژگی های محصول روی لینک زیر کلیک کنید.

ویژگیهای محصول   +   فیلم بازی شطرنج سه نفره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا